2014. január 26.

Élménybeszámoló a brüsszeli egynapozásunkról

Sokan nem értik, mi értelme van az egynapos utazásoknak, mások pedig egyenesen oda vannak érte. Ellenérvként azt szokták felhozni, hogy jó esetben tíz óra alatt nem lehet az adott várost megnézni és az utazás egyenlő egy fárasztó egész napos rohanással. Aki már "egynapozott", az pedig azt mondja, hogy sokkal olcsóbban kijön, mint egy átlagos utazás, mivel nem kell a szállásért fizetni és az út rövidsége ellenére is sok élménnyel gazdagodhatunk.

A Ryanair akciójának keretében 73 forintért vettük meg a repülőjegyet és szerencsénkre a mi járatunk nem esett a menetrend változtatás (= járatritkítás) áldozatává, ezért létrejöhetett az egynapos utazás. Ferihegyen szokás szerint a 2A terminál felőli oldalon mentünk keresztül a biztonsági ellenőrzésen, mivel itt az esetek nagy százalékában kisebb a sor. A gépünk a menetrend szerinti érkezési idő előtt landolt Charleroi repülőterén, szólt is a lassan hagyománnyá váló Ryanair-fanfár. A reptérről Brüsszel központjába a Flibco társaság által üzemeltetett busszal mentünk, az út 55 perc és előre megváltva akár 10 euróból is kijön az oda-vissza transzfer ára. Egyébként Charleroi repülőtérről Lille és Luxembourg is elérhető általuk.

A busz Bruxelles-Midi vasútállomásnál tesz le, ahonnan a belvárost gyalogosan is meg lehet közelíteni. Mi inkább vettünk a helyi tömegközlekedésre egy napijegyet, amivel a belga főváros külső kerületeihez is eljutottunk. Először a Schuman állomásnál lévő Jubelpark felé vettük az irányt, majd onnan elsétáltunk az Európai Parlament épületéhez. Megnéztük még a város másik végében lévő Atomium emlékművet, ahol ottjártunkkor még a nap is kisütött. Az idő hátralévő részét Brüsszel belvárosában töltöttük, ahol a főtér és a körülötte lévő hangulatos kis utcák magukba szippantják az utazót. A csokoládéboltoknak nem lehet, és nem is érdemes ellenállni és a belga gofrit is mindenképpen meg kell kóstolni. Habár a reggel 6:30-as indulás miatt kis csapatunk estére már elég fáradt volt, Charleroi repülőtéren még maradt energiánk és időnk az éttermeknél kihelyezett és "Play me" felirattal ellátott zongorát kipróbálni. Budapesten a tervezettnél jóval hamarabb szálltunk le, a Ryanair pontosságból ismét jelesre vizsgázott.

És hogy hova lehet Brüsszelen kívül egynapozni? Elsősorban Milánót, Londont és Eindhovent ajánljuk, pontos menetrend a Wizz Air és a Ryanair honlapján található. Brüsszel esetében március végéig talán érdemes a Wizz reggeli járatával menni, visszafelé pedig Ryanairrel repülni, mivel így marad a legtöbb idő a városnézésre. Képek az utazásunkról holnap lesznek a Facebook oldalunkon.