2013. november 11.

2014: London minden mennyiségben

Az utóbbi időben két örömteli járatindítás is történt: október végén szállt fel az első Wizzair gép Dubajba, november 8-án pedig a Jet2.com East Midlands repülőtérre közlekedő járata indult el. Azonban ezzel közel sincs vége a jó híreknek, jövőre további új járatok várhatóak, jön a 8. Wizz gép Budapestre, melynek köszönhetően már napi négy járatot fognak üzemeltetni Londonba, sőt márciustól már a norvég fapados is repül Budapest és a brit főváros között. Az easyJet sem akar kimaradni a jóból, ezért új feladott poggyász szabályzattal próbál az utasok kedvében járni, a Ryanair pedig a korábban bejelentett változtatásokon felül februártól bevezeti az előzetes ülőhelykiosztást.



Nagyon ritkán van olyan, hogy fél évvel indulás előtt érdemes megvenni a repülőjegyet, azonban aki jövő nyáron Londonba utazna, annak a Norwegian március végén induló Budapest - London (Gatwick) járatára megéri már most jegyet foglalnia. Az oda-vissza repjegy ára csak kézipoggyásszal utazva 76 euró (23 ezer Ft), amely elsőre nem tűnik olcsónak, azonban az utóbbi évek tapasztalatai azt mutatják, hogy a londoni retúr jegy általában 40-60 ezer forintból hozható ki nyáron. A járatnyitás a Dél-Londonban, illetve Dél-Angliában élőknek is jól jön, eddig ugyanis csak az easyJet üzemeltetett járatokat Gatwick és Budapest között, a Norwegian belépésével az árak csökkenésére lehet számítani ezen az útvonalon. Londonba amúgy így alakulnak majd a heti járatszámok:

28 WIZZAIR (Luton)
21 BRITISH AIRWAYS (Heathrow)
15 RYANAIR (Stansted)
  7 WIZZAIR (Luton Debrecenből)
  6 EASYJET (Gatwick)
  4 EASYJET (Luton)
  3 NORWEGIAN (Gatwick)


Tavasszal jön a 8. Wizz gép Budapestre, új desztinációt egyelőre nem, csak járatsűrítéseket jelentettek be. A nyári főszezonban napi járat lesz Isztambul, Moszkvába naponta két, Londonba pedig naponta négy járat fog közlekedni. Egyelőre több szokásos úti cél sincs a menetrendben (például Kréta, Rodosz, Turku), reméljük ezek is hamarosan bekerülnek.

Az easyJet végre valahára normálissá tette a feladott poggyász szabályzatát, ami által a külföldre költözőknél is számításba jöhet a brit fapados. Eddig ugyanis két poggyász feladása esetén is csak 20 kg volt a súlyhatár, ami most 2 x 20 kg-ra változott, habár a Wizzair 32 kg-os poggyászsúlyhatára még mindig verhetetlen. Az előre kifizetett túlsúly összege is jelentősen csökkent, az eddigi 2.830 forintról 1.200 forintra (pontosabban 3.600 Ft/3kg-ra), illetve a reptéren 3.800 forint helyett 3.500 forintot kell kilogrammonként fizetni a túlsúlyos poggyászért.

Június közepétől szeptember közepéig a Vueling fapados légitársaság is repül Budapest és Barcelona között, azonban elég drágán kínálják a jegyeket az új járatra. Amint olcsóbb lesz, bővebben foglalkozunk vele. Ezen kívül hír még, hogy a Ryanair november elejétől szünetelő 5 járatából tavasztól, illetve nyártól 4 újra bekerült a menetrendbe, csak Eindhoven esett ki az ír fapados Budapestről elérhető úti céljai közül.