2016. március 6.

Ezek lehetnek a Wizz Air új úti céljai (2. rész)

Az első részben azokról a lehetséges új úti célokról írtam, ahova már repül a Wizz Air, csak éppen nem Budapestről. Ilyen például Porto, Valencia vagy éppen Belfast. Ebben a részben teljesen új úti célok, illetve a Wizz bázis repülőterei kerülnek előtérbe. Az utóbbihoz egy kis magyarázatot is fűznék.


A Wizz Airnek Közép- és Kelet-Európában vannak a bázisai, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy ebben a régióban állomásoznak a Wizz Air repülőgépei és minden reggel innen repülnek Nyugat-Európába (és Keletre) jellemzően naponta 3-4 oda-vissza utat teljesítve. A Wizz Air több mint 400 útvonala közül csupán 9 olyan, ami két közép- és kelet-európai repülőtér között üzemel: Budapest-Varsó, Budapest-Kijev, Budapest-Marosvásárhely, Budapest-Bukarest, Budapest-Szófia, Katowice-Kijev, Vilnius-Kijev, Kolozsvár-Bukarest és Szkopje-Pozsony. Ráadásul ezen útvonalakból többet nemrég jelentettek be, azaz elképzelhető, hogy a jövőben a Wizz Air a régión belüli járatok számát is tovább fogja növelni.

Azok a lehetséges új úti célok, amelyekről már lehetett olvasni:

PODGORICA, PRISTINA, SZARAJEVÓ, SZKOPJE, SZÓFIA, TIRANA
Nemrég 5 útvonal üzemeltetésének támogatására írt ki pályázatot a Magyar Kormány, persze nem garancia, hogy a Wizz Air indul ezeken a pályázatokon. Időközben Szófia helyett Szarajevó került be a pályázatban, nyilván ez annak tudható be, hogy a Wizz a támogatástól függetlenül újraindítja a bolgár fővárosba közlekedő járatát.

FUERTEVENTURA
Erre az útvonalra a Kanári-szigetek kormánya írt ki pályázatot. Csodálkoznék, ha a Wizz nem pályázna, elvégre a jegyárak alapján arra lehet következtetni, hogy a Budapest-Tenerife járat jól teljesít, ráadásul a téli budapesti menetrendbe szerdánként és/vagy vasárnaponként pont beférne Feurteventura.

EGYIPTOM, JORDÁNIA, TUNÉZIA
A Budapest-Hurghada járattal már kétszer is megpróbálkozott a légitársaság, a politikai helyzet stabilitása esetén valószínűleg harmadszorra is bekerülne a menetrendbe. Ezen kívül tunéziai és jordániai járatról is lehetett már olvasni, igaz, eddig ezekből nem lett semmi.

KAZAHSZTÁN, ÜZBEGISZTÁN, TÜRKMENISZTÁN
A Magyar Kormány és a Wizz Air keleti-nyitás stratégiájának közvetkező állomásai lehetnek ezek az országok. Baku és Kutaisi után akár Almati is felkerülhet a Wizz térképére, a repülési jogot már 2014-ben megszerezte a légitársaság. 

Úti célok és országok, amelyekre mutatkozhat fizetőképes kereslet:

ANTALYA
CORK
GÖRÖG SZIGETEK
MAROKKÓ
PRÁGA
RIGA és/vagy VILNIUS
SZENTPÉTERVÁR

Persze nagyon sok tényező együttállása kell egy járatnyitáshoz, szóval szinte lehetetlen megjósolni, melyek lesznek a következő években a Wizz Air új úti céljai. Azonban véleményem szerint az első és a második részben említett úti céloknak van a legnagyobb esélyük arra, hogy a közeljövőben bekerüljenek a Wizz budapesti menetrendjébe.