2014. május 19.

10 dolog, ami sikeressé tette a 10 éves Wizz Air-t

1. A FAPADOS ÜZLETI MODELL
Ez a Wizz Air sikerének kulcsa, melynek, lényege az alacsony költségszinten való üzemelés. Ennek alapja az egységes és fiatal flotta, másodlagos repterek használata és hogy a plusz szolgáltatásokat csak díj ellenében lehet igénybe venni.

2. JÓ HELYEN
Két szempontból is jó helyen van a légitársaság. Egyrészt a Wizz Air bázisai Kelet-Európában vannak, mely 10 éve abszolút új és ezáltal telítetlen piacnak számított, sőt még most is van benne potenciál. Másrészt a légitársaság üzemelésének központja Budapesten van, ezáltal relatíve olcsóbb munkaerőhöz jut a cég.

3. JÓ IDŐBEN
Nem véletlen, hogy a légitársaság első repülőgépe pont 10 éve, nem sokkal az Európai Unió bővítését követően, 2004. május 19-én szállt fel először. Ekkor ugyanis szó szerint kinyílt az égbolt az újonnan csatlakozott államok felett. Erről bővebben itt lehet olvasni. 

4. A VEZETŐ - VÁRADI JÓZSEF
Váradi Joe - ahogy a légitársaságon belül hívják - az egyik legjobb magyar topmenedzser. Igazi munkamániás, aki lassan 11 éve irányítja a Wizz Air-t (mivel a céget 2003-ban alapították). Érdekesség, hogy Váradi - aki korábban a Malév vezérigazgatója is volt - 25 éves korában repült először, igaz, azóta ezt bepótolta.

5. A WIZZ BRAND
Maga a név is nagyon jól ki van találva, mert egyrészt fiatalos, másrészt nem jelent semmit, ezen felül még könnyen is kiejthető bármilyen anyanyelvű ember számára. A színösszeállítás is tökéletes választás volt, mivel festésével minden repülőtéren kitűnik az éppen arra járó Wizz Air gép.

6. KITERJEDT KELET-EURÓPAI JELENLÉT
Idén nyártól már 10 ország 18 bázisáról fog üzemelni a Wizz Air. Ez azt jelenti, hogy 18 repülőtéren fog legalább egy Wizz gép állomásozni, melyhez természetesen megfelelő számú személyzet is tartozik. Ennek az az óriási előnye, hogy a légitársaság gyorsan képes reagálni a gazdasági folyamatokra. Például az ukrajnai események után az ott feleslegessé váló kapacitását más bázisokra tudta áthelyezni a Wizz Air.

7. ANGOL A HIVATALOS NYELV
A Wizz Airnél igazi nemzetközi szakértői gárda dolgozik, melyet az tesz lehetővé, hogy minden munkatársnak van egy közös nyelve, ez pedig az angol. Ez az alapja annak, hogy a korábban más légitársaságoknál tapasztalatot szerzett dolgozók szívesen jönnek a Wizzhez.

8. HATÉKONYSÁG
A cég megpróbál minél több munkát kiszervezni, így a légitársaság szakemberei arra tudnak fókuszálni, amihez igazán értenek. A könyvelést, a reptéri kiszolgálást, vagy például az informatikai fejlesztések egy részét is külső cég emberei végzik.

9. AZ INTERNET ELTERJEDÉSE
A világháló sok más terület mellett a légi ipart is forradalmasította. Az utasok ebből azt érzékelik, hogy az interneten célszerű megvenni a repülőjegyet, online lehet ügyet intézni és még az utasfelvételt is az interneten keresztül kell elvégezni. A légitársaságok szemszögéből ez óriási költségmegtakarítás, persze csak azoknak, akik élnek ezzel a lehetőséggel. És természetesen a Wizz Air ilyen téren is halad a korral.

10. A WIZZ SZEMÉLYZET
Végül, de nem utolsó sorban a Wizz Air-t az ott dolgozó emberek tették sikeressé, a pilótáktól kezdve, a légiutaskísérőkön át egészen a bankkártyás csalásokat kiszűrő alkalmazottig mindenki azon dolgozik, hogy nekünk utasoknak kellemes legyen a következő repülésünk. Köszönjük Wizz Air, Boldog Születésnapot!