2016. február 21.

Munkába állt a Wizz Air harmadik 230 fős gépe

November 20-án repülhetett először az utasok a Wizz Air első Airbus A321-es típusú repülőgépével, december közepétől pedig már két 230 fős repülő (HA-LXA és HA-LXB) állomásozik a budapesti bázison. Két hete, február 7-én pedig már a harmadik nagyobb gép (HA-LXC) is munkába állt. Az első úti cél Eindhoven volt, majd még ugyanazon a napon Málta és Brüsszel következett.


Az utasok szemszögéből nincs nagy különbség az Airbus A321-es és az A320-as között. 180 helyett 230 férőhely van a gépen, kicsit hosszabbnak tűnik a repülő, de egy átlagos utas valószínűleg észre sem veszi, hogy a Wizz Air flotta új típusú gépével repül. Talán az tűnhet fel, hogy négy helyett 5 légiutaskisérő dolgozik a gépen, illetve, hogy a mosdókhoz hosszabb sorok állhatnak, mivel ötvennel több utas jut a három mosdóra.


Elvben a nagyobb kapacitás olcsóbb repjegyeket eredményezhet. Például január végén a nagy géppel Máltára is el lehetett repülni 3 ezer forintból, de ami igazán meglepett, hogy a gépre az összes jegyet értékesítették. Hogy ez miért olyan nagy szó? Egyrészt mert nyilván nem 3 ezerért adták el az összes jegyet, másrészt január végén már az is nagy dolog, ha egy 180 fős gépet sikerül megtölteni, de most 230 helyet is el tudtak adni. Pár évvel ezelőtt két télen is mentünk Máltára, csak akkor még nem volt közvetlen járat, ezért egyik alkalommal Anglián, másik alkalommal Olaszországon keresztül repültünk. Akkor a járatok telítettsége 40-60%-os volt, de azóta sokat változott a világ, mostanság már télen is jól megy a fapadosoknak.