2014. január 1.

Évértékelő 2013 – 1. rész

A fapadossal utazók szempontjából talán a legfontosabb esemény a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az volt, amikor a „sátor terminált” felváltotta a fűtéssel és hűtéssel felszerelt „bádog terminál”. Az egyszerűsített beszállókapukat néhány - szerintünk - alaptalan vád érte, pedig több szempontból is okos megoldás született. Néhány járat kivételével a buszoztatást felváltotta a géphez való gyaloglás, mellyel megszűnt a néha fél órán át tartó, nyáron nagyon meleg, tömött buszban várakozás. A légitársaságok is jól jártak, mivel gépeik kevesebb időt töltenek a betonon annak következtében, hogy a ki- és beszállítás folyamata meggyorsult. Ami talán mégis kiválthatja az ellenszenvet az egyszerűsített beszállókapukkal kapcsolatban, az a túl nagy kontraszt, ami a gyönyörű SkyCourt és a „bádog terminál” között van. Ezen kívül újra megnyílt a kilátóterasz, olcsóbb lett a parkolás, ami már az interneten keresztül előre is foglalható, sűrűbben közlekedik a reptéri busz és még egy FUTÁR kijelző is kikerült a terminál elé, mutatva a 200E járat indulási idejét. 

Január és november között 7,9 millió utast szolgált ki a repülőtér, mely megegyezik a 2012-es adattal, az éves utasszám várhatóan 8,5 millió fő lesz. A Budapest Airport jelentős növekedést jövőre sem várhat, mivel amennyivel a Wizz Air növeli a kapacitását, a Ryanair annyival csökkenti budapesti bázisán állomásozó gépeinek a számát. 

A Jet2.com november 8-án indította el a Budapest - East Midlands járatát, áprilistól pedig Leeds is elérhető lesz, ezzel a Jet2.com légitársaság kínálja a legtöbb hazánkból közvetlenül elérhető brit úticélt. A Norwegian április óta a svéd, a dán és a norvég főváros mellett már a finn fővárosba is repül Budapestről, 2014. március végétől pedig velük is lehet Londonba közvetlenül utazni. A Transavia május óta Amszterdam helyett Rotterdamba közlekedtet járatokat, a Germanwings német fapadossal pedig már Hamburg is elérhetővé vált. A Vueling légitársasággal 2014 nyarán Barcelonába repülhetünk majd, illetve a 2014-es nyári menetrendben az El Al izraeli légitársaság átadja újonnan induló fapados leánycégének, az UP légitársaságnak a Budapest - Tel-Aviv járat üzemeltetését.