2014. december 2.

Változások a Wizz Air utaskezelésében

Múlt hét szerdán írtak "Miért alázza meg utasait fél centi miatt a Wizz Air?" címmel egy bejegyzést az index blogján, ami egyrészt a szerzők személyes tapasztalatát, illetve olvasók hozzászólásait gyűjtötte össze a Wizz kézipoggyász kezelésével kapcsolatban. Ezután egy újabb bejegyzés következett a Wizz Air földi kiszolgálást végző partnerének, a Malév GH-nak az alvállalkozójáról "Zűrös cég szivatja a csomagokkal a Wizz Air utasait" címmel, azonban ez a cikk azóta el lett távolítva.

Ezt követően pedig hétfőn reggel a légitársaság kiadott egy sajtóközleményt, melyben ez áll: "Földi kiszolgáló partnerünket, a Malév Ground Handlinget felszólítottuk, hogy a WIZZ utasok esetében azonnal függessze fel alvállalkozója, a Budport szolgáltatásainak használatát ...  felkértük a teljes útvonalhálózatunk mind a 104 repülőterén földi kiszolgáló partnereinket, hogy a poggyászméretek vizsgálatakor az ésszerűség és a méltányos rugalmasság jegyében engedjék fel a kézipoggyászokat a fedélzetre akkor is, ha a fogantyú vagy a kerekek kilógnak a méret vizsgálatára alkalmas keretből."

Erre reagálva a Budport is kiadott egy sajtóközleményt, melyben leírják, hogy ők csak a Wizz Air által elvárt szabályokat tartották és tartatták be. Sőt, azt is megemlítik, hogy a legutóbbi ellenérzés után a légitársaság még szigorúbb kézipoggyász kezelést vár el tőlük. A lényeg az, hogy ezentúl remélhetőleg méltányosabbak lesznek a Wizz Air földi kiszolgálói és külön öröm, hogy egy blognak, illetve az olvasóknak ekkora ereje van. Persze kicsit érthetetlen, hogy a Wizz miért várt eddig a pozitív intézkedéssel. A legfontosabb azonban az, hogy továbbra is tartsuk be a légitársaságok által előírt és az utasok által a foglalás során elfogadott szabályokat.