2014. szeptember 1.

Amikor a hagyományos légitársaság megy a fapados irányába

Egyre kevésbé lehet határvonalat húzni a légi ipar két alapvető üzleti modellje között, a fapados és a hagyományos légitársaságok között. Ennek legújabb példája, hogy a Brussels Airlines új jegytípusa már csak a kézipoggyászt tartalmazza, azaz a feladott csomagért, az előzetes ülőhelyválasztásért, illetve az étkezésért külön kell fizetni, pontosabban ezeket a szolgáltatásokat csak a drágább jegytípus tartalmazza. Ráadásul a "Check&Go" típusú jegyek nem módosíthatóak.

Budapestről Brüsszelbe a legolcsóbb oda-vissza repjegy 29 ezer forint a belga légitársaságnál. Ez elsőre nem hangzik annyira olcsónak, azonban szemben a Wizz Airrel és a Ryanairrel - akik a belga fővárostól 60 kilométerre lévő Charleroi reptérre közlekednek - a Brussels Airlines Brüsszel fő légikikötőjét használja. Persze annyira mégsem olyan rózsás a helyzet, mivel ez a jegytípus az oda-vissza repülőjegyekre érvényes, azaz például egyirányba megvéve (14.350 Ft helyett) 72 ezer forintba kerül, ami több mint duplája az oda-vissza repjegynek. Ezt az árazási technika a hagyományos légitársaságokra jellemző, azonban a fapadosok előretörésével a jövőben egyre inkább az egyirányú árazás kerülhet előtérbe.