2014. augusztus 31.

Amikor a fapados megy a hagyományos légitársaság irányába

A héten indította el a Ryanair a "Business Plus" névre keresztelt szolgáltatását, ami az üzleti utazóknak kínál egy speciális jegytípust. Az alapárnál irányonként 13-17 ezer forinttal drágább repjegyért a következő plusz szolgáltatásokat nyújtja a légitársaság (zárójelben, hogy ez mennyibe kerülne irányonként normál jegy esetén):

  • 20 kg feladható poggyász (8.500 Ft | főszezonban: 11.900 Ft)
  • Prémium ülőhelyek és elsőbbségi beszállás: extra lábhely vagy első/utolsó sorok (3.400 Ft)
  • Rugalmas jegymódosítás
    • a járat napján egy aznapi járatra
    • utazás napjának módosításánál az árak közötti különbözetet kell csak kifizetni, a járatmódosítás díját nem (10.200 Ft | főszezonban: 13.600 Ft)
  • Gyorsabb repülőtéri biztonsági ellenőrzés néhány reptéren


Igazából azoknak éri meg "Business Pluss" jegyet venni, akik az összes extra szolgáltatást igénybe szeretnék venni, tehát csomagot adnának fel, prémium ülőhelyet választanának és tervezik módosítani a repülőjegyet. A díjmentes utazás napi járatmódosítás nagyon jól hangzik, azonban Budapestről csak Londonba vehető igénybe, mivel csak a brit fővárosba üzemeltet napi több járatot a Ryanair. De ez a szolgáltatás Nyugat-Európán belül jól jöhet, például a londoni Stansted repülőtér és Dublin között napi 8 Ryanair járat közlekedik. A gyorsabb biztonsági ellenőrzés ezeken a reptereken érhető el: Barcelona, Brüsszel (Charleroi), Dublin, East Midlands, Liverpool, London-Stansted, Manchester, Milánó (Bergamo).

A Ryanair lépése is jól példázza, hogy merre felé tart az európai légi ipar. A fapadosok most már nem csak az olcsó áraikkal, hanem a szolgáltatásaikkal is próbálják az üzleti utasokat Európán belül magukhoz csábítani. Kérdés, hogy mit lépnek erre a hagyományos légitársaságok.